SOMMER PÅ GLAS OG UDSALG

Det øser ned i dag i Paris, men jeg sidder indendøre og nyder sol og sommer på glas. Jeg har nemlig lavet det lækreste abrikossyltetøj ud af de smukke franske abrikoser, som I kan se på billedet.  Det drejer sig om abrikossorten Abricot de Roussillon, som er min absolutte yndlingsabrikos. Det er en lækkerbisken uden mage. For mig er det kongen over alle abrikoser, og den er let at genkende på dens rødmende kinder. Den er langt mere rød/orange end andre abrikoser. Hvis I skulle få mulighed for at få fingrene i dem, så tøv for guds skyld ikke, for det er sol, sommer og sødme i en mundfuld. Mit syltetøj blev lavet efter den opskrift, som jeg gav jer sidste år, men jeg tænker, at der er kommet nye læsere til bloggen, og at der samtidig også kunne være en del, der ikke fik taget abrikoserne sammen sidste år til at prøve opskriften. Det bliver ganske enkelt det bedste abrikossyltetøj på denne jord, og jeg lyver ikke. Inden jeg linker til opskriften, skal jeg dog lige nævne, at der i opskriftens sidste del står, at man skal give et opkog på cirka 5 minutter. Det kan dog sagtens blive næsten op til ti minutter før geleringen får den rette konsistens. Det skal jo nødigt løbe jer ned af armene, når I spiser syltetøjsmadder. Og mens jeg nu har jer foran skærmen, skal jeg lige hurtigt nævne, at hvis I skulle have plads til lidt improvisation i skemaet eller i budgettet, så starter det parisiske sommerudsalg i overmorgen, altså onsdag den 22. juni. Lokke, lokke, lokke!!!!
Opskriften på sol og sommer på glas finder I lige her.
abrikoser-abricots du RoussillonENGLISH RECAP: THE KING OF APRICOTS.  This is the best apricot on earth, and I’m not kidding. It goes under the “apellation” Abricot de Roussillon, and is my favourite, and also the reason why I go completely bulimic, when it’s season for it. The apricots are sweet, fruity and juicy, and if you have the chance to get a hold of them, don’t hesitate for a second. As you can see, their cheeks are blushing because of all the compliments. Actually the Abricot de Roussillon has a distinct orange/reddish colour, so you’ll be able to find them easily.

Skriv en kommentar

