NÅR SOLEN GØR GODT

I skal ikke høre noget brok fra min side over, at den parisiske sommer indtil nu har holdt sig på laveste blus. Det gør heller ikke noget, at jeg kun har halvt så mange fregner, som jeg burde have på dette tidspunkt af året, og det gør heller ikke noget, at mine ben ikke er blevet sommerbrune endnu. Jeg har nemlig en teori om, at august og september bliver helt fantastiske med sol og varme, så jeg kan sagtens vente. Der er bare en dag, og det var i går, hvor solen var ekstra påskønnet til at gøre tingene lidt lettere. Det var nemlig min fars fødselsdag i går, og selvom der er gået 1 år og syv måneder, siden han døde, og tiden har læget en del sår, og livet selvfølgelig går videre, så er savnet nøjagtig det samme, og når man kommer til mærkedage, som en fødselsdag nu én gang er, så kan man altså ikke undgå at blive ked af det. Og det tror jeg, at mange af jer, der har mistet kære, kan nikke genkendende til. Det er altså mærkeligt, at man ikke lige kan gribe telefonen og ringe for at sige til lykke, og man skal heller ikke glæde med en nøje udvalgt fødselsdagsgave. Heldigvis blev det en dag med strålende solskin, og det er altså bare nemmere at tackle tristheden med en god omgang sol, som samtidig bragte en bunke gode sommerminder med min far frem. Jeg greb derfor dagen og gik på marked, hvor jeg så de smukke hortensia, som jeg i dag ærgrer mig over, at jeg ikke fik købt. Efter markedet blev det til lidt tullen rundt i Maraiskvarteret, hvor jeg fik øje på den stakkels lille bamse, som var blevet efterladt uden for kirken i rue des Blancs Manteaux, eller også var den faret vild og kunne ikke finde hjem. Derefter stod den på falafler fra altid populære L’As du Fallafel i rue des Rosiers, som blev nydt i en park. Bagefter besøgte jeg en Japan-messe, hvor jeg helt glemte at tage billeder, men hvor jeg fik smagt på lækker is og chokolade med matcha te og fik købt de sødeste små skåle, som jeg pønser på at vise jer snarligt i følgeskab med en sommerlig dessertopskrift. Resten af dagen stod på fodbold i fjernsynet, og da aftenen gik på hæld tændte jeg et stearinlys for min far.
Hortensia-3BamseFalafler-L'As du FallafelENGLISH RECAP: ” WHEN THE SUN IS OUT”. Summer hasn’t really kicked in this year in Paris, but since I have the theory that August and September will be incredibly sunny and warm, I can be patient. Yesterday was a really nice and sunny one though, so I ended up going to the market, where I saw the gorgeous pink hydrangeas, strolled around the Marais where I bumped into the poor little teddy bear left outside the church in rue des Blancs-Manteaux, and had falafels from L’As du Fallafel in the sun.

2 thoughts on “NÅR SOLEN GØR GODT

  1. Åh, Mette
    Det kan jeg nikke genkendende til. Jeg har en del udfordringer i øjeblikket, og hvor ville jeg ønske, at jeg liiiiige kunne ringe og snakke med min mor.
    Jeg håber den lille bamse finder hjem. Den ser så ensom ud, som den sidder der.
    God weekend
    Jane

    • Ja, der er så mange ting, man lige ville spørge om eller fortælle. Og så er der alle de gode råd, som man nu ikke får længere, og så det der med at glæde sig over noget sammen.. Puha, det er virkelig noget svært noget at vende sig til. Jane, jeg tror, at bamsen har fundet hjem, for den var der ikke, da jeg kom forbi i går.
      Rigtig god weekend til dig også.
      Knus
      Mette

Skriv en kommentar

