GLÆDELIG FØRSTE SØNDAG I GRYDESVAMP

Jeg vågnede i morges og kom pludselig i tanke om, at det var første søndag i advent, og at jeg ikke havde fået lavet adventskrans. Efter at have sonderet terrænet godt og grundigt, måtte jeg konstatere, at intet i min besiddelse tilnærmelsesvis var i familie med hverken gran, kogler eller andre former for brugbare ting fra planteriget. Pæne silkebånd var i øvrigt heller ikke på lager. Surt, surt, surt! Løsningen befandt sig af alle steder blandt rengøringsprodukterne. To små stålgrydesvampe af den slags, som er formet som kugler, og som får en pølleagtig form, når man hiver i dem, blev viklet sammen og lagt på en hvid desserttallerken. Fire hvide stearinlys fik plads i kransen, og en nedfalden kugle fra et platantræ, som jeg havde liggende i min frakkelomme, fik æresplads i midten. Det er så nu, at I godt må grine over den komiske krans, og I må også godt få lidt ondt af mig og den, hvis I har lyst, men I må da samtidig nikke anerkendende til, at jeg ikke gav op og derfor fik tændt lys i kransen til min morgente. Jeg håber, at I alle har haft en dejlig aften med lys i jeres adventskranse, og hvis I også røg ud i noget alternativt rent kransemæssigt, vil jeg meget gerne høre om det.
adventskrans-grydesvamp adventskrans-grydesvamp-2ENGLISH RECAP: Coming up!

6 thoughts on “GLÆDELIG FØRSTE SØNDAG I GRYDESVAMP

  1. Kære Mette

    Jeg synes, du er helt vildt kreativ – og resultatet er endda rigtig fint og enkelt. Så egentlig var det et held, at du ikke havde nogle af de traditionelle ting til adventskransen!! Jeg medsender lige et billede af min “traditionelle” cykel(h)jule-krans

    De bedste hilsner og gode juleønsker Agnete (fra Svane apoteket)

    Sendt fra min iPad

    > Den 27. nov. 2016 kl. 22.10 skrev Mettes Paris : > > >

    • Kære Agnete,
      hvor er det hyggeligt at høre fra dig, og tusind tak for de pæne ord om min beskedne adventskrans🙂
      Billedet af din “alternative” krans er ikke fulgt med, og den ville jeg ellers mægtig gerne have set. Hvis ikke du kan få proppet billedet ind i kommentarfeltet, må du umådeligt gerne sende billedet via mail: mettesparis@gmail.com

      Mange pariserhilsner og også de bedste juleønsker til dig Agnete.

      K.H.
      Mette

  2. Respekt! Kreativt og meget minimalistisk. Og senere tilføjelser er jo ikke forbudt. Jeg fylder også på og rette til på mine juledekorationer gennem hele december.
    Og vigtigst er at lyset lukkes ind i denne mørke tid.

    • Tusind tak Margrethe! Du har helt ret, man kan sagtens tilføje og rette til og på hen ad vejen. Og så minimalistisk som min krans er, er der jo stor frihed med hensyn til tilføjelser, hvilket sikkert kommer til at ske inden så længe.
      Jeg har dog ikke fundet mere blandt rengøringsprodukterne, som kunne bruges. Det kan være, at jeg skal kigge i værktøjskassen🙂

      Mange julehilsner
      Mette

  3. Hej Mette
    Jeg synes faktisk den er ret fin i al sin strålende enkelthed. Min adventskrans var ret hurtigt lavet. 4 store bloklys, mange forskellige kogler rundt om lysene og et par hvide glaskugler. Din krans fik mig til at tænke tilbage på en helt fantastisk juleaften, for mange år siden. Min mormor var død om sommeren, og min morfar på 93 år havde bestemt ikke lyst til at fejre jul. Vi ville det dog anderledes, vi tog derfor stegen med tilbehør “under armen” og troppede op hos ham juleaften. Vi spiste og hyggede, og da vi ingen juletræ havde blev en adventskrans placeret på en fodskammel og gaverne lagt under. Så blev der ellers danset om adventskrans, men det bedste af det hele var at se lyset og glæden i min morfars øjne.
    Jeg ønsker dig en fantastisk december.
    Kærlig hilsen
    Jane 🎄

    • Hej søde Jane,
      jeg elsker din lille julehistorie om, hvor glad din morfar blev. Det er jo lige det jul handler om: Glæde og hygge. Og så er det jo ret underordnet, om der skal danses om kransen eller om træet. Jeg ved, at man siger, at julen er børnenes fest, men jeg synes nu, at de ældste i familien burde forkæles lige så meget. De har et helt liv igennem forkælet børn og børnebørn, så det skal gengældes i stor stil. Bedsteforældre er simpelthen guld værd.
      Jeg ønsker dig den hyggeligste december (og mon ikke jeg byder på noget kageværk/julekræs en af dagene….)

      Kærlig hilsen

      Mette

Skriv en kommentar

