DET ER SØNDAG, SOLEN HAR SKINNET HELE DAGEN OG DET ER TID TIL KAGE.

Jeg stikker lige hovedet ind her på siden for at ønske jer en god søndag aften. Her i byen har vejret været helt fantastisk lige fra morgenstunden. 18°, der føltes som 25°, og ikke en vind, der rørte sig hele eftermiddagen, hvor min kæreste og jeg tullede rundt og indsnusede forårsluften og den behagelige stemning, der var overalt i Paris i dag. Og det bedste af det hele er, at det gode vejr fortsætter de næste par dage. Torsdag bliver den rene bonusdag med 22°. Jeg puster så godt jeg kan I jeres retning, så I også kan få en bid af det parisiske forår. Og så kan I selv lige snuppe en kage på tallerknen til jeres aftenkaffe. Forrest er det en éclair med mørk chokolade, i baggrunden er det en farlig sag med hasselnød og nougat, der rumsterer, og til højre er det en ricotta cheesecake med blodappelsin og eukalyptus. Alle kagerne er fra butikken Fou de Patisserie i rue Montorgueil, som jeg kun kan anbefale, hvis I er på disse kanter. I finder adressen, og hvad jeg ellers har skrevet om stedet tidligere, lige her.

ENGLISH RECAP: “A SUNNY SUNDAY WITH CAKE”. I just thought I’d pop in and wish you a good Sunday evening. Here in Paris the weather was the best all day. 18° that felt like 25° and lots of sun. I spend the entire day out strolling and enjoying the weather and the oh so pleasant spring atmosphere it brought along. I hope you enjoyed your day too. Oh, and grab a pastry on the plate if you like. They’re all from the little shop Fou de Patisserie in rue Montorgueil. I highly recommend the place, if your path is heading that way. Get the address and read more about the place right here.

 

5 thoughts on “DET ER SØNDAG, SOLEN HAR SKINNET HELE DAGEN OG DET ER TID TIL KAGE.

  1. Hej Mette.
    Jeg er ny på din blog, og jeg vil bare sige til dig at jeg synes du skaber det skønneste univers herinde! Jeg bliver meget inspireret og nyder dine tekster og flotte billeder – så jeg har selvfølgelig også fundet din instagram 🙂
    Jeg skal til Paris i slutningen af april, hvor vi skal bo i latinerkvarteret – det glæder jeg mig meget til, og jeg har skrevet nogle af de ting ned som du anbefaler.
    Tak for en dejlig blog, jeg glæder mig til at følge med fremover!
    De bedste hilsner Amalie

    • Hej Amalie,

      tusind, tusind tak skal du have for de søde ord. Det er herligt at høre, at du finder inspiration på bloggen. Hvor dejligt med en tur til Paris i april. Foråret i Paris er bare så vidunderligt. Super at du også følger med på instagram. Jeg håber at kunne byde på flere ideer til din kommende parisertur begge steder.

      Mange pariserhilsner

      Mette

      • Hej igen, jeg tænkte om du kunne anbefale et lækkert spisested, måske en klassisk bistro, til om aftenen omkring det 5./6. arr.? Dbh. Amalie

      • Hej Amalie,

        Selvfølgelig!

        “Le Comptoir du Relais” er et rigtigt lækkert sted.
        9, Carrefour de l’Odéon.
        6.arrondissement.
        Tel. 0033 1 44 27 07 50
        hotel-paris-relais-saint-germain.com

        Mange hilsner

        Mette

Skriv en kommentar

