NY PRÆSIDENT – NY GARDEROBE

Puha, så er valget overstået, og den rigtige kandidat blev valgt, og vi slap dermed for den hadefulde madame. Ikke at jeg tvivlede på Macrons sejr, men som så mange andre, kunne jeg alligevel ikke undgå at tænke “Hvis nu…” og samtidig få de mest hårrejsende kuldegysninger bare ved tanken. Især efter de store valgoverraskelser i både England og USA. Nu bliver det spændende at se, hvilken regering Macron viser frem i næste uge, og hvordan det hele kommer til at køre. Jeg krydser fingre for det bedste, og glæder mig allerede over, at Frankrig har valgt en ung, entusiastisk og positiv præsident, og at franskmændene ikke har været bange for forandring. Resten vil tiden vise. Så indtil vi siger Au Revoir til François Hollande og Bonjour til Emmanuel Macron i næste uge, kan man jo passende benytte lejligheden til at koncentrere sig lidt om et andet yderst vigtigt emne, nemlig forårsgarderoben. Mine skuffer er forårstøjs-gabende tomme, og jeg har flere tomme bøjler i skabet, end jeg har tænder (jeg har alle mine visdomstænder!). For foråret har virkelig været dovent og ikke særligt varmt på det seneste, og det giver ikke lyst til at købe lette gevandter. Mit første køb er kjolen, som I kan se på billedet. Den er fra Petit Bateau og er del af en mini kollektion lavet i samarbejde med den japanske designer Wataru Tominaga. Jeg elsker striber, og jeg elsker Petit Bateau, så det var den rene selvfølge, at den skulle flytte ind hos mig. Spørgsmålet er bare, hvornår vejret indbyder til bare ben. Kjolen fås kun i udvalgte Petit Bateau butikker, som den nævnt under billederne. Det er i øvrigt også i selvsamme butik, hvor I bør slæbe kæresten, manden eller den mandlige et eller andet med, for her kan man nemlig også få fingrene i hele herrekollektionen, som mange ikke aner eksisterer, og den byder på gode t-shirts, uundværlige striber og mere i Petit Bateaus gode bomuldskvalitet, som man kan vaske, og vaske, og vaske……
Kjolen koster 125€, men kig ind hos Petit Bateau for at kigge på alt det andet gode lige her.

PETIT BATEAU
9, rue du 29 Juillet
1. arrondissement
Métro: Tuileries
Åbningstider/Opening hours: Mandag (Mon) – Lørdag (Sat) 11.00 – 19.30.

ENGLISH RECAP: “THE FIRST DRESS”. My wardrobe is seriously lacking spring and summer clothes. Spring has been so not sunny and so not nice in Paris, that I really didn’t feel like buying things, I wouldn’t be able to wear. But I did buy this really nice stripey dress from Petit Bateau, that I’m so much looking forward to live in  for the entire sunny season. I love stripes and Petit Bateau, so it was pretty obvious, that this dress had to move in. It’s part of a capsule collection, that is a colab between Petit Bateau and the Japanese designer Wataru Tominaga. Not all Petit Bateau boutiques carry the capsule collection, but the one listed above does. The dress is 120€.

11 thoughts on “NY PRÆSIDENT – NY GARDEROBE

    • Det tror jeg ikke, at du er ene om Jane. Og det er jo også det, at Petit Bateau er kommet frem på. Du må absolut kigge ind i den nævnte butik næste gang, du kommer til Paris. Deres sømandsstriber og tank toppe hører fast til i min garderobe.
      Kærlig hilsen
      Mette

  1. Fin, fin kjole. Håber der snart bliver vejr til at lufte den.
    Tillykke med den nye præsident. Det bedste valg, og en lettelse det ikke blev hende damen. Så er der alligevel håb.
    Kh.
    Jane

    • Tusind tak Jane! Jeg glæder mig også til det gode vejr, så jeg kan få klovnet lidt i mine nye farverige striber. Ja, det er godt nok en lettelse, at det ikke blev hende, man allerhelst vil glemme, der vandt. Det ville altså have været for uhyggeligt.
      Jeg håber, at du har det godt, og at det gode vejr også snart dukker op i Danmark. Det er vist på tide ikk’?

      Kærlig hilsen

      Mette

  2. Tak, jeg har det fint. Bestemt på tide med lunere vejr. Jeg kan næsten ikke vente.
    På min arbejdsplads, som er en folkeskole, havde vi for kort tid siden besøg af Thomas Sandberg, hvilket var en fantastisk oplevelse. Jeg kom til at tænke på dig , og om I måske er i familie? Du behøver naturligvis ikke svare, hvis du synes jeg går for nær.
    Kærlig hilsen
    Jane

    • Hej Jane,
      Nej, hvor er verden lille! Thomas er min storebror. Hvor er det skønt, at du synes, at hans besøg på din skole var en rigtig god oplevelse. Det skal jeg sige til ham, for det bliver han helt sikkert glad for at høre. Hvilken skole arbejder du på? Det behøver du altså heller ikke svare på, hvis det er at snage for meget fra min side.
      Ha’ en rigtig god dag!

      Mange kærlige hilsner
      Mette

  3. Hej Mette
    Ja, verden er lille. Hvor er det sjovt! Det var mens jeg nød hans musikalske evner, jeg kom til at tænke på dig. Jeg har overvejet det flere gange, om jeg kunne tillade mig at spørge, men nysgerrigheden blev for stor. Det var en helt fantastisk oplevelse, og han tryllebandt vores elever, og lærerne. Han var på besøg i indskolingen og på mellemtrinnet. Jeg var så begejstret, at jeg snuppede begge afdelinger.😀Hils ham mange gange og sig tak for en storslået oplevelse. Jeg arbejder på Nørrevangsskolen i Randers. Det er en skole med en stor andel af tosprogede og socialt udsatte elever. De kan være svære at fange, men det formåede han. ✨

    Håber du får en fantastisk weekend
    Kærlig hilsen
    Jane

    • Hej Jane,
      beklager at jeg først får svaret nu.
      Det er virkelig sjovt, at du lige forbandt mig med Thomas, for han bruger kun vores ene efternavn Sandberg, hvor jeg derimod bruger dem begge Sandberg Petersen. Du kan tro, at jeg gerne vil hilse ham fra dig. Det vil han blive meget glad for.
      Jeg sad i øvrigt lige og tænkte på dig i dag, for der er virkelig lavvandet på min syltetøjshylde. Så jeg må vist til at komme i gang igen med sæsonens frugter. Jeg sender dig opskriften, hvis jeg prøver en ny én af Christine Ferbers de gode, for dem er vi vist aldrig gået fejl med, vel?.

      Ha’ en rigtig god aften

      Kærlig hilsen
      Mette

      • Hej Mette
        Det var netop Sandberg, der fik mig til at sende dig en tanke. Det er pudsigt, hvad et navn og en lille tanke kan føre med sig.
        Uh, det lyder lækkert og spændende med nye opskrifter. De er bestemt altid et hit.
        Ha’ en skøn aften.

        Kærlig hilsen
        Jane

Skriv en kommentar

